Michaël Borras A.K.A Systaime

Artist of the multimedia and the networks, Michaël Borras A.K.A Systaime is the founder of the movement French Trash Touch, he is an important actor of the international alternative artistic network, the digital art and the art in network. Michaël Borras works on numerous international artistic events as artist, organizer, speaker, art curator .

In 2011, he is the inspirator and the founder of the Spamm, the Museum of the Super Modern Arts.

Systaime is an artist troll who floods social media with animated gifs, augmented reality collages and politicized glitches. Inventor in 1999 of the “French Trash Touch”, he feeds on iconic saturations of the Internet, multiplies his accounts and identities, posts on Instagram messages gilded with sugary post-porn love, makes acidic music videos for Orties, Asia Argento and Telepopmusic, while DJing and VJing. He works his way into current affairs with his vitriolic remixes of “great men”—his “Silences” series attacks all politicians, from Trump to Putin, leaving nothing but the emptiness of their speeches.

Systaime tracks tech ridicule (the bitcoin craze, which he juxtaposes with personal accomplishment speeches in “Bitcoin Abundance”, 2014) in order to “explore our collective digital unconscious”. Systaime ignores hierarchy, superposes and surimposes, confronting us with our human contradictions trapped by the great digital spider. His exhibitions use mash-ups to physically represent digital proliferation (“Systaime Work !n Progr355”, 2017).

He federates a new generation through online exhibitions in his Super Art Modern Museum (SPAMM), which has an occasional physical showroom in New York (“Cupcake”, 2013), Moscow (“Spamm Of Virtualism”, 2015) and Caracas (“Dulce”, 2013). In “H[ÔM]3”, Systaime offers explosive mashups of Internet Aesthetics, where information, images and comments provide a frame of today’s Digital Pop culture. The artist remixes web images and uses an audiovisual spectacle to display the patterns that are dominating the Internet, its icons, its manifestations and its digital prosperity. We are the “lucky” spectators of what he chooses to present us. What happens in the video has not much to do with our own lives, but it is more a kind of close esoteric manifestation of this web culture that is part of today’s pop culture.

Michaël Borras A.K.A Systaime

Artista del multimediale e delle reti, Michaël Borras AKA Systaime è il fondatore del movimento francese Trash Touch, è un attore importante della rete artistica alternativa internazionale, l’arte digitale e l’arte in rete. Michaël Borras lavora su numerosi artisti internazionali eventi come artista, organizzatore, relatore, curatore d’arte.

Nel 2011 è l’ispiratore e il fondatore dello Spamm, il Museo delle arti super moderne.

Systaime è un artista troll che inonda i social media con gif animate, collage di realtà aumentata e glitch politicizzati. Inventore nel 1999 del “French Trash Touch”, si nutre di saturazione iconica di Internet, moltiplica i suoi account e le sue identità, post su messaggi Instagram dorati dall’amore zuccherino post-porno, rende video musicali acide per Orties, Asia Argento e Telepopmusic, mentre DJing e VJing. Si fa strada negli affari correnti con i suoi remix vetrificati di “grandi uomini” – la sua serie “Silences” attacca tutti i politici, da Trump a Putin, lasciando solo il vuoto dei loro discorsi. Systaime segue il tech ridicule (la mania bitcoin, che giustappone ai discorsi di realizzazione personale in “Bitcoin Abundance”, 2014) per “esplorare il nostro inconscio digitale collettivo”.

Systaime ignora la gerarchia, le sovrapposizioni e le sovrapposizioni, confrontandoci con le nostre contraddizioni umane intrappolate dal grande ragno digitale. Le sue mostre usano mash-up per rappresentare fisicamente la proliferazione digitale (“Systaime Work! N Progr355”, 2017). Federa una nuova generazione attraverso mostre online nel suo Super Art Modern Museum (SPAMM), che ha uno showroom fisico occasionale a New York (“Cupcake”, 2013), Mosca (“Spamm Of Virtualism”, 2015) e Caracas (“Dulce”, 2013). In “H [ÔM] 3”, Systaime offre esplosivi mashup di Internet Estetica, in cui le informazioni, le immagini e i commenti forniscono una cornice della cultura Pop digitale di oggi.

L’artista realizza remix le immagini web e utilizza uno spettacolo audiovisivo per mostrare i modelli che dominano Internet, le sue icone, le sue manifestazioni e la sua prosperità digitale. Siamo gli spettatori “fortunati” di ciò che sceglie di presentarci. Ciò che accade nel video non ha molto a che fare con le nostre vite, ma è più una sorta di manifestazione esoterica stretta di questa cultura web che fa parte della cultura pop di oggi.